• Stort sortiment
  • Hög kvalité
  • Service
Välj en sida
Produktkategorier

ALLMÄNNA VILLKOR

Leveransalternativ

Våra frakter sker antingen med Schenker beroende på vilket transportalternativ du väljer. Vi levererar endast inom Sverige.
Vi erbjuder leverans till, utlämningsställe, terminal eller hemleverans. Hemleveransen sker dagtid.

Till utlämningsställe

Paketet skickas till det utlämningsställe som ligger närmast den adress som angavs på ordern. Närmsta utlämningsställe kan variera beroende på vilken transportör som väljs vid köp.
Kunden blir aviserad via SMS då paketet har anlänt till utlämningsstället. Om paketet väger över 20 kg eller är mer än 1 st kolli kan det inte skickas till ett utlämningsställe, utan måste levereras till kundens adress.

Alla sändningar skickas i första hand till uthämtningsställe om det är möjligt enligt transportörens villkor.

Hemleverans

Hempaket levereras normalt till marknivå utanför kundens adress på dagtid alla helgfria vardagar. Besök Schenkers hemsida, www.dbschenker.se eller DHLs hemsida www.dhlfreight.se för exakta leveranstider.
Leveransen aviseras via sms. Hemleverans är endast möjlig om ni angivet ett giltigt mobilnummer.

Viss begränsning av leveranser till öar i skärgårdsområde.

Fraktkostnad

Är mottagaren ett företag sker leverans till gatuplan eller lastkaj.
Är mottagaren privatperson levereras sändningen till utlämningsställe eller hem, beroende på storlek, vikt och kolliantal.

Önskas mottagarfrakt på eget kundnummer vänligen meddela oss detta. Vid beställning över 15.000:- skickas varan fraktfritt, Åf debiteras endast nettofrakt.

 

Leveranstid

Vi gör klart Er order så fort vi kan efter att du lagt din beställning, sedan tillkommer 1 till 3 arbetsdagar för själva transporten.

Leveranstiden kan förlängas något vid ovanligt hög orderingång, till exempel vid Jul, Black Friday etc. Beställningar med många varor eller som ska levereras till avlägset belägna orter kan ta längre tid.

När du tar emot varorna

Försändelser måste signeras när de hämtas ut på utlämningsstället. Den som beställningen är adresserad till måste därför också hämta ut den. Kom ihåg att ta med dig legitimation. Om bud hämtar leveransen, måste budet visa sin och mottagarens legitimation.

Vid hemleverans måste ordern signeras när den tas emot. Den som tar emot varorna måste visa sin legitimation, och beställarens legitimation.

Ditt ansvar när du tar emot varorna

Observera att det är du som har ansvar för varorna. Om emballaget verkar vara skadat måste du notera detta på fraktsedel eller den handhållna enheten hos transportör.

Transportskador skall omgående vid mottagandet anmälas till transportören inom 7 dagar, annars uteblir ersättningen. Kontrollera din försändelse vid mottagande, att du fått rätt antal kolli och hela kartonger.

Kps försäljning tar ej ansvar för skada som uppstår under omlastning eller transport.

Om paketet är skadat vid mottagandet, skall det reklameras direkt hos ditt ombud eller till Transportören. Efter det skickar ni oss en kopia på anmälan från transportören. Om du först upptäcker skadan när du kommit hem så ber vi dig ta kontakt med Kps försäljning. Skada som upptäcks efter leverans vid uppackning av gods (dold skada) anmäls senast 7 kalenderdagar efter mottagandet av godset. 

Saknat gods eller felleverans skall anmälas till Kps Försäljning inom 10 dagar från fakturadatum.

Ej mottagen leverans/outlöst beställning

Om paketet levereras till utlämningsställe så ligger paketet kvar där i 14 dagar. Om inte paketet hämtas ut inom denna tid, så returneras paketet till oss.

Vid hemleverans aviseras godset innan leveransen kommer, Eller så kan paketet väljas att hämtas vid transportörens terminal. Transportören kommer att kontakta dig. Om alla hemleveransförsök misslyckas, kommer paketet att returneras till oss och vi fakturerar verklig frakt.

Garanti

12 månaders garanti (om ej annat anges) eller reklamationsrätt, från det datumet varan levererades från Kps försäljning. Godkänd reklamation krediteras eller ersätts med liknande produkt. Garantin gäller endast fabrikationsfel.

Returer

Vara som av någon anledning skall returneras får under inga omständigheter skickas utan att Ni kontaktar oss först.

  • 1. Bifoga Följesedels- eller Fakturakopia.
  • 2. Vid felbeställning och retur för kreditering skall förpackningarna vara obrutna, utan märkningar och skador.
    Försändelsen skall vara märkt. (enl. punkt 1)
  • 3. Samtliga varor omfattas av 12 månaders garanti eller reklamationsrätt om ej annat anges. Fullständig dokumentation skall medfölja vid reklamation, faktura eller kvitto. Vid retur av reklamation skall försändelsen vara märkt (enl. punkt 1) och följande skall infrias:
    – Reklamationen har ej orsakats av handhavande fel.
    – Produkten är inköpt från Kps Försäljning.
    – Produkten skall vara komplett, inga delar får saknas.
    – Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav löses ej ut.
  • 4. Varor som ej ingår i standardsortimentet, (beställningsvaror) kommer vid ev. retur att krediteras med endast 50%.
  • 5. Ingen returrätt på uppkapade artiklar. Ex. Slang i metervara.

 

Retur/Reklamation

   
   

Garantireparation:

Frakten betalas av kund till Kps Försäljning och returfrakt ut till kund av Kps Försäljning

Allmänna villkor

Pris: Leveransdagens pris gäller. Tidigare prislista annulleras. Samtliga priser exkl. moms. Med reservation för prishöjning, valutajustering & ev. tryckfel.

Efterdebitering

Sändningar som innehåller felaktig transportinformation så som adress, postnummer, ort eller telefonnummer till slutkund kommer att efterfaktureras med respektive transportörs avgift.